Nissan România a încheiat anul fiscal 2010 (1 aprilie 2010 – 31
martie 2011) cu un volum de vânzări de 1.678 unităţi, în creştere
cu 46,2% faţă de anul fiscal precedent. Această performanţă a fost
realizată în contextul unei pieţe auto al cărei volum a înregistrat
în aceeaşi perioadă o scădere cu 13,7%. Cota generală de piaţă
Nissan în România a crescut de la 0,9% la 1,5%. Raportat doar la
piaţa autovehiculelor de import, cota de piaţă a progresat de la
1,2% la 2,1%.
Noul Qashqai s-a comercializat în 776 exemplare, consolidându-şi
poziţia în segmentul C hatchback, unde deţine o cotă de piaţă de
5,5% pentru anul fiscal 2010, creşterea fiind de 93,5%. Juke,
fratele mai mic al lui Qashqai, a reuşit să obţină o cotă de piaţă
de 1,1% în segmentul B cu 216 unităţi vândute, deşi s-a lansat în
noiembrie 2010, în ultima parte a anului fiscal. Noul Nissan
Navara, care a beneficiat de un facelift în 2010, şi-a asigurat o
cotă de piaţă de 28,6% în segmentul său, fiind vândute 224
unităţi.
„Evoluţia mărcii Nissan în România este rezultatul unui nou
model de business aplicat începând cu 2010 şi care a vizat
creşterea competitivităţii mărcii prin înnoirea gamei de modele,
implementarea unei noi strategii de preţ şi a unei noi abordări în
managementul reţelei de dealeri, toate cu obiectivul creşterii
gradului de satisfacţie al clienţilor noştri”, declară Ionuţ
Gheorghe, Brand Director Nissan.
Rezultatele Nissan în România urmează linia performanţelor
Nissan in Europa, unde marca a încheiat anul fiscal 2010 cu o cotă
de piaţă de 3,4%, cu 0,6% mai mare decât cea a anului 2009. În
total, pe piaţa europeană s-au comercializat 607.000 unităţi, cu
98.000 mai multe decât în 2009. Qashqai a fost un model cheie, cu
aproximativ 250.000 de exemplare vândute, creşterea faţă de 2009
fiind de 19%. Juke întăreşte influenţa Nissan pe segmentul
crossover, înregistrând deja vânzări de peste 51.000 de unităţi.
Luând în considerare şi Murano, Nissan acoperă în prezent mai mult
de un sfert din totalul vânzărilor din segmentul crossover în
Europa.
„Anul financiar 2010 a fost incredibil de reuşit pentru Nissan
in Europa. Qashqai continuă să obţină cele mai bune rezultate, dar
câştigurile imense obţinute anul acesta se datorează întregii
noastre game de modele, foarte variate şi incluzând multe noutăţi”,
declară Bernard Loire, Vice-president Sales Operations, Nissan
Europe.